Wolfenstein II Review

Door Vitaly 16 februari 2018 Laat een reactie achter Ga naar reacties
Wolfenstein II

Ik kan me nog herinneren dat ik Wolfenstein 3D speelde en mijn moeder dat alles behalve goedkeurde. Blazkowicz was een nazi schietende held. Als klap op de vuurpijl knalde je aan het eind een mechanische Hitler tot een hoopje ingewanden terwijl hij met zijn laatste adem “Eva, auf wiedersehen” zegt. Niets maakt me gelukkiger dan te zien dat Wolfenstein II: The New Colossus, deze momenten in een nieuw jasje heeft gestoken. Net zoals The New Order is Wolfenstein II een heerlijke FPS game dat zichzelf niet te serieus neemt. Ik denk dat dit minstens zo indrukwekkend is als goed, zeker gezien het zo'n serieus onderwerp betreft. Ondanks het einde van The New Order in het middel liet of goede oude B.J. het overleeft had, is hij helemaal fris en fruitig in Wolfenstein ll. En het regime is daar alles behalve blij mee

Spoiler alert

De review bevat details over het verhaallijn van Wolfenstein ll.

De opkomst en ondergang van Terror Billy

Kapitein Deathface, of hoe die kerel dan ook mag heten, was vernietigd door B.J. en zijn vrienden in Wolfenstein: The New Order. De schijnbaar onverslaanbare hoofdpersoon kon het echter amper navertellen. We vinden hem ontwakend uit een coma terwijl hun onderzeeër (Eva’s Hammer) aangevallen wordt door Frau Engel. Je slaagt erin om ze af te weren en neemt haar dikke dochter mee in het verzet, waarom ook niet? Vanaf hier gaat het gevecht door naar de gevloerde stad New york, de straten van Roswell, en de ghetto van New Orleans. Als klap op de vuurpijl heb je een onderonsje met meneer H. zelf! Op Venus, dat dan weer wel. Het verhaal van deze game is over de top en zit boordevol slimme referenties, grappen, en boze mensen die je binnenste buiten kan keren. Dit allemaal speelt zich af in hetzelfde universum als de vorige Wolfenstein games. Dit betekent dat de enge robot-moordhonden terug zijn om te apporteren met je ledematen. Een man’s beste ‘freund’!

Wolfenstein II
"Zit!.."
Wolfenstein II
Dat is geen pokemon Blazkowicz..

Hoe moet Wolfenstein gespeeld worden

Ik hou van het feit dat er meerdere manieren zijn om een level door te komen. Mijn persoonlijke favoriet is met 2 shotguns de map overrennen, en dan zonder gedachte alles wat beweegt te beschieten. Het resultaat is vaak dat ik neergeschoten word, of ik heb geen ammo meer en dan staat er precies op dat moment een lelijke kerel met een laser geweer die me door midden snijd. Deze manier is slecht voor je kill/death ratio, maar omdat Wolfenstein geen pvp is, boeit dat niet. Het is me ook gelukt om soms ongezien door de levels heen te kruipen. Dit is vooral een handige tactiek wanneer je wordt geconfronteerd met een grote, lopende robot die allemaal verschillende explosieven schiet. Een combinatie werkt vaak ook goed. Vermoord de officieren al sluipend en ren daarna al schietend in het rond. Job done!

Lichamelijke upgrades

Op een gegeven moment krijg je de keuze om je bescherming te upgraden. Je krijgt hiervoor 3 keuzes en je moet er 1 uitkiezen. Deze upgrades zijn cool maar wel een beetje onrealistisch. Niet dat een basis op Venus realistisch is, maar daar gaat het niet om. Door deze update kun je door muren heen rennen, op hogere plekken komen of door kleine luchtschachten en pijpen kruipen om van de ene naar de andere plaats te komen. Deze update midden in het spel zorgt voor wat interessante gameplay veranderingen. Voor mij betekende dat ik mijn tactieken moest herzien. Ik ben van nature een camper en een hele grote pussy wanneer het gaat om met iets vechten wat meer dan 3 kogels kost om te vermoorden. Dus de mogelijkheid om te kruipen en me te verstoppen was een leuk cadeautje.

Wolfenstein II
"Ik zeg je B.J., Het moeten wel aliens zijn"
Wolfenstein II
"Ik moet er even langs jongens"

Moet je Wolfenstein II kopen?

Nou, dat is de vraag toch? Als je de vorige Wolfenstein games hebt gespeeld zou je het jezelf niet eens afvragen. Je hoeft er niet over na te denken. Natuurlijk moet je dit spel kopen! Het is een grappig verhaal met prima graphics en goede gameplay. Niet de CoD ‘I fucked you mom’ type spel. Een klassieke shooter game dat zichzelf niet te serieus neemt. Een waarschuwing is wel dat het spel vrij groot is en veel ruimte op je disk nodig heeft om te kunnen instaleren. Het heeft ook een goede graphics card nodig (En geüpdatet drivers!) om het spel te kunnen starten. Ik wist deze informatie bij voorhand al, maar het heeft me niet gestopt om dit spel te spelen en van het spel te houden. En nee, me moeder keurt het nog steeds niet goed dat ik dit speel.