Lekker rammen in UFC 2

Door Tom 29 januari 2018 Laat een reactie achter Ga naar reacties

UFC 2 is een spel waar ik heel fanatiek van kan worden. Als ik tegen mijn vrienden speel heb ik maar 1 doel, en dat is hem helemaal in elkaar slaan. Niet fysiek natuurlijk, maar in UFC 2 heb je de mogelijkheid om je gewoon even los te laten en lekker een potje te vechten. Wil jij je tegenstander k.o slaan met een spectaculaire combo, of toch met een sub mission op de grond? Het kan allemaal want er zijn maar liefst 8 verschillende vechtstijlen aanwezig die je mag gebruiken om je tegenstander kapot te maken. Klinkt agressief? Dat klopt. Dat is wat dit spel juist zo leuk maakt!

UFC 2 als partygame

Een avondje samen met je vrienden UFC 2 spelen is echt een aanrader. De rivaliteit en spanning eromheen is geweldig om te ervaren. Je wilt echt niet verliezen want anders ga je het voor de rest van de avond aanhoren. Het leuke aan UFC is dat elk potje ander is. Je kan een hele wedstrijd domineren maar als je één klap verkeerd op je hoofd krijgt kan dit betekenen dat je knock-out gaat. Dit kan heel frustrerend zijn, maar betekend ook dat je niet direct kansloos bent als je het minst ervaring met het spel hebt.

Gewichtsklasse

Je voelt wel een enorm verschil in gameplay in gewichtsklassen, hiervan zijn er in totaal 9 en lopen van Flyweight tot Heavyweight, los van nog twee gewichtsklassen bij de vrouwen. Als je Lightweight vergelijkt met Heavyweight zie je een hoop verschillen. In de lichtste klasse zijn de vechters een behendiger en sneller dan zwaardere klassen. Tegelijkertijd worden vechters uit zwaardere klassen sneller moe, maar kunnen ze wel weer een stuk harder slaan en trappen. Dit is redelijk realistisch gemaakt. Ook bij alle andere gewichtsklassen is de gameplay gebaseerd als hoe het in het echt gaat.

UFC 2
Je moet niet inhouden, maar zo hard mogelijk slaan!
UFC 2
The ground game is effectief in UFC 2

UFC 2 Ultimate Team

Ultimate team is een bekende gamemode in veel EA spellen. In UFC 2 zit deze gamemode er ook in. Je moet hier je eigen vechters maken en een gewichtsklasse kiezen. Je kan vervolgens pakketjes kopen en dan krijg je bijvoorbeeld speciale moves voor je vechter. Je neemt het op tegen andere mensen online, die ook hun eigen vechter hebben. Het nadeel van Ultimate Team is dat dit een pay to win systeem is. Iemand die een hoop pakketjes haalt, krijgt een vrij overpowerd vechter. En als jij dan als beginneling tegen hem speelt heb je als zo goed als zeker verloren. Daarom vind ik het zelf leuker om online matches te spelen met authentieke vechters. Hierdoor is de kans aan het begin redelijk gelijk en gebaseerd op skill, zonder dat je meteen een achterstand hebt.

Er is te weinig content aanwezig in UFC 2

Ik vindt UFC 2 persoonlijk een leuk spel (vooral als ik win). Alleen zit er niet veel afwisseling in het spel. Dat komt omdat de content die erin zit niet heel breed is. Denk hierbij vooral hoeveel er te doen is in een game mode. In online seizoenen kun je bijvoorbeeld alleen maar vechten en verder niks. Dit is niet erg voor mensen die het af en toe spelen en met vrienden spelen. Maar voor mensen die dit spel regelmatig een paar uur achter elkaar willen spelen is het minder leuk. Dit komt omdat de potjes wel anders gaan, maar in de gameplay niet veel veranderen. Voordeel is wel weer dat je hierdoor makkelijker beter wordt in het spel.

Maak je eigen poppetje in UFC Ultimate team
Wees de G.O.A.T in UFC 3

Het verschil tussen UFC 2 en WWE

Sommige mensen maken nog wel eens de vergissing dat UFC en WWE een beetje op elkaar lijken. Dit is absoluut niet zo! Zowel in het spel als in het echt zit er verschil in. UFC is gericht op prestaties en is echt een sport. WWE is ook een ‘sport’ maar is wel meer gericht op entertainment. UFC is MMA fighting en WWE is worstelen. Daarnaast zijn de regels zijn ook compleet anders. Is mijn punt al gemaakt? Als je meer houdt van 2 mensen in een kooi die elkaar knock out proberen te slaan of schoppen, dan is UFC 2 een spel voor jou. Worstel je liever in een ring zonder dat je een hoop regels regels hoeft te volgen is WWE meer voor jou.

UFC 3

In Februari komt UFC 3 uit. Het is al gehyped via social media en EA heeft zelfs de trailer al uitgebracht. In UFC 3 krijgen de vechters weer een update wat betekent dat er nieuwe vechters bij zullen komen, en degene die gestopt zijn zullen worden verwijderd. EA heeft ook 3 grote veranderingen aangekondigd. De eerste is dat er gebruik is gemaakt van Real Player Motion Tech. Dit houd in dat alles een stuk realistischer wordt. Zo is er gewerkt aan 5000 verschillende bewegingen waardoor het maken van combinaties ook realistischer wordt. Er komt een nieuwe optie in carrière mode, namelijk ‘be the G.O.A.T’ (greatest of all time). Je moet jezelf in deze mode bewijzen en proberen de UFC in te komen. Als dit lukt moet je proberen de beste van iedereen te worden. De derde verandering is de nieuwe mode, ‘all it takes is one strike’. Hiermee kun je niet alleen een toernooi tegen je vrienden spelen, maar ook je eigen regels bepalen. Met je vrienden spelen wordt dus leuker dan ooit!

Posted in: Blogs Tags: Review