Blog

Wolfenstein II Review

Door Vitaly 16 februari 2018 Geen reactie
Wolfenstein II

Ik kan me nog herinneren dat ik Wolfenstein 3D speelde en mijn moeder dat alles behalve goedkeurde. Blazkowicz was een nazi schietende held. Als klap op de vuurpijl knalde je aan het eind een mechanische Hitler tot een hoopje ingewanden terwijl hij met zijn laatste adem “Eva, auf wiedersehen” zegt. Niets maakt me gelukkiger dan te zien dat Wolfenstein II: The New Colossus, deze momenten in een nieuw jasje heeft gestoken. Net zoals The New Order is Wolfenstein II een heerlijke FPS game dat zichzelf niet te serieus neemt. Ik denk dat dit minstens zo indrukwekkend is als goed, zeker gezien het zo'n serieus onderwerp betreft. Ondanks het einde van The New Order in het middel liet of goede oude B.J. het overleeft had, is hij helemaal fris en fruitig in Wolfenstein ll. En het regime is daar alles behalve blij mee

Lekker rammen in UFC 2

Door Tom 29 januari 2018 Geen reactie
UFC 2

UFC 2 is een spel waar ik heel fanatiek van kan worden. Als ik tegen mijn vrienden speel heb ik maar 1 doel, en dat is hem helemaal in elkaar slaan. Niet fysiek natuurlijk, maar in UFC 2 heb je de mogelijkheid om je gewoon even los te laten en lekker een potje te vechten. Wil jij je tegenstander k.o slaan met een spectaculaire combo, of toch met een sub mission op de grond? Het kan allemaal want er zijn maar liefst 8 verschillende vechtstijlen aanwezig die je mag gebruiken om je tegenstander kapot te maken. Klinkt agressief? Dat klopt. Dat is wat dit spel juist zo leuk maakt!

Posted in: Blogs Tags: Review

Fortnite Battle Royale Review

Door Tom 30 november 2017 Geen reactie
Fortnite

Fortnite is een nieuwe free to play game voor de PC, PS4 en Xbox Er zijn 2 game modes in het spel, de Battle Royale (free to play) en de save the world mode (betaald). Ik ga het hebben over de Fortnite battle royale mode en waarom er na 2 weken van de release al 10 miljoen spelers zijn.

Software Inc. Review

Door Vitaly 3 oktober 2017 Geen reactie
Software Inc.

Elke keer dat ik aan mensen vertel hoe leuk deze game is krijg een lege blik van onbegrip en de vraag: “dus het doel is om.. software.. te ontwikkelen?” Niet alleen dat, er is ook een heleboel micromanagement om je zorgen om te maken. Je kan daarnaast een specialisatie kiezen, of all out gaan en de nieuwe Bill Gates worden! Laten we het hebben over Software Inc.

Factorio: De Industriële Droom

Door Vitaly 29 september 2017 Geen reactie
Factorio

Kilometers van transportbanden vervoeren allemaal soorten grondstoffen en producten van machine tot machine. IJzererts word omgesmolten tot meer transportbanden, wapens, motoren, machines, zelfs glazen flesjes met.. wetenschap? Het geeft een soort oergevoel van voldoening om dit spel aan het werk te zien. Transportbanden worden gevuld, machines zijn aan het werk, samen met maar 1 doel: het lanceren van een raket. Wel ten koste van de natuur. Oké je verstoort het lokale ecosysteem, maar heb ik het al gehad over transportbanden?

Wolfenstein: The New Order

Door Vitaly 8 september 2017 Geen reactie
Wolfenstein: The New Order

“Get down in the turret and shoot those planes!”, zonder aarzeling volg ik de order op en begin wild in het rond te schieten. Alles dat vliegt is een doelwit, door straalmotoren aangedreven vliegtuigen proberen onze bommenwerpers uit de lucht te knallen. Maar ik ben B.J. Blazkowicz en als het aan mij ligt zal het nazi tuig nooit winnen. Ik wist toen nog niets over dodelijke robot honden en half gemechaniseerde super soldaten.

Oculus Rift

Door Gurty 1 september 2017
Oculus Rift

De Oculus Rift is ongeveer al een jaar op de markt. Maar hoe staat het nu met dit stukje hardware? Hoe zit het met de exclusieve titels en hoe staat deze VR (Virtual Realty) bril tegen over zijn concurrenten zoals de HTC Vive of PlayStation VR?

9 Dingen die ik geleerd heb in The Escapists

Door Vitaly 25 augustus 2017
The Escapists

Met The Escapists 2 als een veel geanticipeerde opvolger van het eerste spel, vond ik dat het tijd was om erachter te komen waar de ophef nou eigenlijk om gaat. Als een veteraan in gaming moet het vast niet moeilijk zijn om uit een 2D gevangenis te ontsnappen, toch?... Toch?... hier is mijn lijst van 9 dingen die ik op de harde manier geleerd heb tijdens het spelen van The Escapists.

Hotline Miami

Door Vitaly 18 augustus 2017 Geen reactie
Hotline Miami

Ik trek mijn tijger masker aan terwijl op de achtergrond synthwave muziek de sfeer bepaald. De jaren 80 vide is sterk aanwezig en wordt hevig beïnvloed door de fel gekleurde 2D pixels die deze top down shooter opmaken. Ik ren wild schietend een kamer in en knal alles kapot dat beweegt, het duurt dan ook niet lang voordat het eruitziet als een Tarantino filmset met bloed en ingewanden verspreid over elk oppervlakte. Het veelal geprezen Hotline Miami heeft in 2012 een cultstatus bereikt. En terecht.

Civilization VI

Door Vitaly 11 augustus 2017
Civilization VI

Willekeurige oorlogsverklaringen, beschuldigingen van alle kanten, schimmige deals van willekeurige naties en ‘Nuclear Gandhi’. Het kan niet anders als Civilization zijn waar ik over schrijf. Ongeveer een jaar geleden bracht 2K alweer de 6e editie uit van deze beroemde spellenserie. Ik was te druk met het spelen van het spel om een review te schrijven, tot nu…